سرچشمه موفقیت در فروش کجاست؟

 

امروز می خواهم راجع به یک واقعیت صحبت کنم، و اگر بتوانم دیدگاه مثبتی نسبت به این واقعیت به شما منتقل کنم نه تنها زندگی شما متحول میشود، که اقتصاد این کشور هم متحول می شود.

البته فکر نکنید که می خواهم کار شاقی انجام بدهم و یا فیل هوا کنم.

امروز می خواهم راجع به یک سرچشمه صحبت کنم. سرچشمه ای که همه ما اگر در یک دشت، یا صحرا یا کوهستان باشیم و به سراغ آن برویم از همه نظر سیراب می شویم.

سرچشمه ای که هم فراوانی در آن هست

سرچشمه ای که هم جوش در آن هست

سرچشمه ای که هم سلامتی در آن هست

و سرچشمه ای که هم برکت و ثروت در آن هست.

این سرچشمه همان است که باعث می شود انسانها به دو گروه 3درصدی و 97 درصدی تقسیم شوند. همان انسانهای موفق و انسانهای معمولی.

این سرچشمه چیست؟

باید بدانیم که زمانه عوض شده است، بازار هم عوض شده، یک زمانی ما در عصر تولید زندگی می کردیم، و بازار تولید محور بود و یا اصطلاحاً می گفتند تولید ارزشی. بعد از مدتی بازار تغییر کرد و دنیا به سمت عصر یا پارادایم محصول ارزشی حرکت کرد. در این عصر عرضه برابر با تقاضا شد و مردم حق انتخاب های متفاوتی داشتند ودر این زمان بود که مردم به چیزی اهمیت می دادند به نام استاندارد. و تولید کننده ها هم می دانستند که محصولات خود را مطابق با استانداردهای تعریف شده باید تولید کنند.

و تقریباً بعد از گذشت یک دهه یعنی در دهه 80 عرضه از تقاضا پیشی گرفت، و دنیا به سمت مشتری ارزشی و خدمات ارزشی حرکت کرد.

در این عصر دیگر این مشتریان بودند که قدرت چانه زنی داشتند و چون حق انتخاب زیادی داشتند می توانستند از هرکس که دلشان می خواست بخرند و هر محصولی که دلشان میخواست بخرند.

 

در این عصر سازمان ها و کار و کسب هایی موفق می شوند که قوانین طلایی فروش را بدانند.

در این دوره دیگر مسئله ای به اسم تولید وجود ندارد چرا که به اندازه ای تولید کنندگان داخلی و خارجی وجود دارد که مسئله تولید را حل کرده اند. برای مثال اگر شما بخواهید یک تلویزیون بخرید انقدر تلویزیون در سایزهای مختلف با امکانات مختلف و با برندهای مختلف در بازار وجود دارد که تصمیم را به شدت برای خریدار سخت می کند.

در این عصر ، کار و کسبی موفق است که بتواند بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان قرار بگیرد و بتواند یک پل ارتباطی بین خود و مشتری برقرار کند.

در اصطلاح فروش به این پل ، پل اعتماد گفته می شود.

 

پل اعتماد پلی است که میزان استحکام آن به میزان اعتمادی است که فروشندگان بین خود و مشتری ایجاد می کنند و مشتری به اندازه اعتمادی که فروشنده ایجاد کرده به او پول پرداخت می کند.

با بحران اقتصادی چه کنیم؟

به اعتقاد من چیزی بعنوان بحران وجود ندارد، و تنها چیزی که هست تحول اقتصادی است. و در هر تحولی هم فرصت و ثروت وجود دارد و هم بحران و فقر. فروشندگانی که بتوانند این پل ارتباطی را بین خود و مشتری بسازند در مسیر فرصت و ثروت گام بر می دارند.

جالب است بدانید در هر سازمانی تنها یک دسته از افراد می توانند خیلی خوب این پل اعتماد را بسازند و اینها کسانی هستند که در نوک پیکان ارتباطی سازمانها قرار دارند.

 

بنظر شما چه کسانی در نوک پیکان ارتباطی سازمان ها قرار دارند؟

بنظر شما چه کسانی می توانند خیلی خوب این پل را بسازند؟

 

بله، درست حدس زدید

فروشندگان هر سازمان در خط مقدم ان سازمان حرکت می کنند. و تنها فروشندگان حرفه ای می توانند این پل ارتباطی را بسازند و نه هر فروشنده ای. فقط فروشندگان حرفه ای.

فروشندگان حرفه ای چه کسانی هستند؟

 

  1. این فروشندگان کسانی هستند که خودشان را تجهیز به ابزارهایی برای متفاوت بودن و درخشش در میدان رقابت کرده اند.
  2. اینان کسانی هستند که قوانین طلایی فروش را می دانند.
  3. اینان افرادی هستند که مهمترین عامل را که باعث تفاوت بین فروشندگان حرفه ای و فروشندگان معمولی شده است، یعنی تغییر نگرش را می دانند. و می دانند که اگر فقط این عامل را بلد نباشند و همه تکنیک های فروش را هم بکار ببرند اتفاق خاصی برایشان رقم نخواهد خورد و تفاوت زیادی با فروشندگان عادی نخواهند داشت.

و به همین دلیل است که در دوره قوانین طلایی فروش ما بر این باوریم که اولین آموزش ها باید بر روی تغییر نگرش باشد و دوره ای را با نام قوانین طلایی فروش طراحی کرده ایم که علاوه بر تغییر نگرش، همه عزیزان شرکت کننده را به انواع ابزارهای ارتباطی در فروش برای ساختن پل اعتماد تجهیز می کنیم.

 

در کارگاه قوانین طلایی فروش چه چیزی آموزش داده می شود؟

  1. پنج رکن موفقیت فروشندگان حرفه ای

۲.از علم تا عمل ( مدیریت تغییر )

۳.مهارت حرفه ای برقراری ارتباط موثر

۴. اصول هدفگذاری بر اساس مدل stomper در فروش

۵‌. اصول و فنون مذاکره (۱)

۶‌. کشف نیاز مشتریان ( نیازهای مادی و روانی، نیازهای پایه و فرعی )

۷. شناسایی محرک های فروش
و …

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره ” قوانین طلایی فروش” می توانید با شماره تلفن های 09306463262 و یا 09023596772  تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: عباس شانه سازان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.