برای آمادگی در فروش چه مهارت هایی باید داشته باشیم؟

اولین مرحله و اولین گام درفروش داشتن آمادگی است. یک فروشنده برای اینکه بتواند وارد دنیای فروشندگان حرفه‌ای شود باید همیشه آمادگی لازم را برای فروش موفق داشته باشد. آمادگی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، آمادگی ذهنی و آمادگی فنی و تکنیکی و به این نکته مهم توجه داشته باشید که آمادگی ذهنی مقدم بر آمادگی فنی است.

 

آمادگی ذهنی در فروش

تا شما نخواهید، هیچ‌کس قادر نخواهد بود شمارا آزار دهد

النور روزولت

برای آمادگی در فروش اهداف واضح و شفاف داشته باشید

این اصل می‌گوید اگر می‌خواهی به موفقیت برسید باید دقیق و روشن و شفاف بدانید که موفقیت چیست ، ثروت چیست ،مقصد کجاست؟ باید آن را ببینید و دقیق برای خودتان تعریف کنید. اگر ثروت و موفقیت می‌خواهید باید منظور خود را از ثروت و موفقیت دقیق و شفاف بیان کنید. اگر تعریف شما از موفقیت خدمت است باید شفاف بدانید که چگونه می‌خواهید خدمت‌رسانی کنید، اگر تعریف شما از موفقیت پول است باید دقیق و شفاف بدانید که چقدر پول می‌خواهی به دست بیاورید.

برای آمادگی در فروش ظرف وجودتان را بزرگ و بزرگتر کنید

طبق اصل ظرفیت، موفقیت در این دنیا بی‌انتهاست و هرچه که بخواهید خداوند به شما خواهد داد اما مسئله این است که شما با چه ظرفیتی از خدا طلب موفقیت می‌کنید؟ ظرفیت شما چقدر است؟ مگر می‌شود در یک لیوان به‌اندازه یک تنگ ، آب ریخت؟ اگر با یک لیوان به لب دریا بروید فقط به‌اندازه ظرفیت آن لیوان می‌توانید از دریا آب‌بردارید و فراموش نکنید که دریای الطاف خداوند بی‌کران است. انسان آن‌قدر موفق می‌شود که آماده و شایسته آن است. بر اساس اصل ظرفیت اگر از شرایط فعلی خود راضی نیستید و اگر به موفقیتی که می‌خواهید نمی‌رسید به این دلیل است که با یک سری از عوامل محدودکننده ظرفیت خود را کم کرده‌اید .

این عوامل محدودکننده عبارت‌اند از عادات ، علایق؛ عناد و عقاید که 4 عین موفقیت نام دارند.داشتن عادات بد، علایق منفی ، عناد و دشمنی‌ها و عقاید و باورهای منفی عواملی هستند ظرف موفقیت انسان را سوراخ می‌کنند. مثلاً من عادت ندارم ورزش کنم، من عاشق فست فود و نوشابه هستم ، من از فلان قشر آدم‌ها متنفرم ، من مطمئنم که مردم پول‌ندارند.

یک فروشنده خلاق همه این 4 عامل را کاملاً شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به نقاط مثبت می‌کند. این فروشنده می‌داند که افراد موفق به خاطر عادت‌هایشان موفق شده‌اند، عادت‌های یک شخص ۹۵ درصد رفتار او را تشکیل می‌دهد. هر موقعیتی که شما هم‌اکنون در آن قرار دارید و هر موقعیتی که در آینده خواهید داشت، به دست کیفیت عادت‌هایی که دارید تعیین می‌شوند. با ایجاد عادت‌های خوب و رفتار مثبت، شما هم می‌توانید یک فرد موفق شوید و یک زندگی شکوفا داشته باشید. بنابراین یک فروشنده خلاق ابتدا عادات بد خود را شناسایی کرده و سپس تلاش می‌کند تا آن‌ها را عادات خوب جایگزین کند، در مورد سه عامل دیگر هم همین‌گونه است بنابراین باید علایق منفی را تبدیل به علایق مثبت ، عنادها را تبدیل به دوستی‌ها و باورهای منفی را تبدیل به باورهای مثبت کرد.

افکار انسان تبدیل به اعمال، اعمال تبدیل به عادات، عادات تبدیل به شخصیت و شخصیت انسان تبدیل به سرنوشت او می‌شود.

امیرالمونین امام علی علیه‌السلام

هیچ موفقیت و شکستی اتفاقی وشانسی نیست، علت ها را بیابید.

جهان هستی بر اساس قوانینی ساخته‌شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قانون علت و معلولی است . این اصل می‌گوید هر واقعه‌ای که رخ می‌دهد نتیجه علت یا عللی است.موفقیت، شکست، شادی،غم و … همه و همه معلول علت یا علت‌هایی هستند.این اصل این را بیان می‌کند که اگر کسی از فروشنده‌ای از وضعیت کسب‌وکار و فروش و درآمد خود ناراضی است ، احمقانه‌ترین کار این است که همان کارهای همیشگی را تکرار کند. یکی از خصوصیات یک فروشنده فقیر این است که هرروز کارهای دیروز خود را به همان ترتیب و طوطی‌وار انجام می‌دهد ولی انتظار دارد که فروشش از روز قبل و ماه قبل و سال قبل بهتر باشد. ممکن است یک روز یا یک ماه میزان فروشش افزایش یابد اما این افزایش فروش یک جرقه و اتفاق است و به‌هیچ‌عنوان دائمی نخواهد بود، اما یک فروشنده خلاق می‌داند که اگر بخواهد در شغل فروشندگی خود پیشرفت کند و به جمع فروشندگان 20درصدی و درنهایت 4 درصدی برسد باید رهبران و پیشروان بازار را بیابد،دلایل پیشرفت و پیروزی آن‌ها را شناسایی کند و همان کارهایی را که آن‌ها انجام داده‌اند تکرار کند تا دقیقاً همان نتایج را که آن‌ها گرفته‌اند را بگیرد و اگر بخواهد از آن‌ها بهتر باشد کافی است همان کارها را کمی بهتر و خلاقانه‌تر انجام دهد. بنابراین یک فروشنده خلاق پیوسته به دنبال کشـف علت‌ها و روابط آن با نتایج است و از آن نتایج علمی و عملی استخراج می‌کند.

فروشندگی هم شانس است و هم اقبال برای آن‌هایی که اصل علیت را می‌دانند و به آن احترام می‌گذارند و نه شانس است و نه اقبال برای آن‌هایی که این قانون را نمی‌دانند.

اصل قیمت : بهای موفقیت را قبل از رسیدن به آن باید بپردازید

هیچ چیز در دنیا رایگان نیست حتی فرصت زندگی و نعمت نفس کشیدن. طبق این اصل هر چیزی که در این دنیا بخواهیم به دست بیاوریم ابتدا باید برای آن فکر و اندیشه صرف کنیم سپس وقت و عمرمان را بگذاریم و درنهایت تندرستی و سلامتی خود را . بر اساس اصل قیمت برای دریافت هر چیزی باید هزینه آن را بدهیم و به یاد داشته باشید رسیدن به موفقیت چیزی است که حتماً باید در ابتدا هزینه آن را بدهید. امکان ندارد که کسی بگوید من می‌خواهم به موفقیت برسم و بعد هزینه آن را پرداخت کنم، و این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر فکر کردید که چیزی را رایگان گرفته‌اید بدانید که یا قیمتش را قبلاً داده‌اید یا در آینده خواهید داد و یا داده‌اید و متوجه آن نیستید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.