گزارش کارگاه آموزشی مهارت فروش و برقراری ارتباط

کارگاه آموزشی مهارت فروش و افزایش ارتباط با همکاری گروه اموزشی سازان، اسطوره سازان و شرکت توتال شاد در روز سه شنبه مورخ 17 مهرماه 97 در شهر اهواز برگزار شد.

با ما در مورد نکاتی که در مورد فروش در این کارگاه توسط استاد شانه سازان مطرح شد همراه باشید.

وقتی در مورد فروش صحبت می کنیم باید 4 مورد را بدانیم و تعاریف واحدی از آنها داشته باشیم:

  1. بازار
  2. محصول
  3. فروش
  4. فروشنده

بازار

در تعریف قدیمی بازار ، بازار به جا و مکانی فیزیکی گفته میشد که افراد در آن جمع میشدند و به داد و ستد می پرداختند، اما امروزه تعریف بازار به کلی عوض شده، امروزه به هرجایی که نیازی وجود داشته باشد بازار گفته می شود. بعبارتی هر جایی که نیازی وجود داشته باشد یک بستر برای کسب درآمد وجود دارد.

انواع بازار عبارتند از : بالقوه، آماده، هدفمند، تحت نفوذ، اشباع شده یا از دست رفته ، که هرکدام تعاریف خود را دارد.

قانون 20/80 :

یکی از مهمترین قوانین موفقیت وکسب و کار است و البته اجرای آن سخت است اما نتایج فوق العاده ای برای شما به ارمغان می آورد.

قانون 20/80 بیان میکند که اهمیت 20 درصد از کارهای شما به اندازه 80 درصد کارهاست. 20 درصد محصولات شما به اندازه 80 درصد محصولات شما برایتان سود دهی دارند، و 20 درصد از مشتریهایتان به اندازه 80 درصد بقیه به شما سود می دهند.

 

محصول

در عصر حاضر به کل تجربه مشتری محصول می گویند، اگر شما بهترین کالا و با قیمت عالی برای فروش داشته باشید اما سرمایش و گرمایش فروشگاه شما نامناسب باشد و یا فروشگاه شما جایی باشد که مشتری نتواند براحتی به آنجا رفت و آمد کند بر روی تجربه مشتری تأثیر گذار خواهد بود.

فروش

فروش یعنی توانایی برقراری یک ارتباط سالم.یعنی هم فروشنده، هم خریدار و هم جامعه احساس برنده بودن و سود کردن داشته باشند.

مهمترین عنصر برای انجام فروش اعتماد سازی است. به عبارتی اگر بین شما و خریدار اعتمادی ایجاد نشود هیچ فروشی صورت نخواهد گرفت. فاصله بین فروشنده و خریدار یک دره است که باید با یک پل به نام “پل اعتماد” پر شود.

ارتباطات

برای ایجاد اعتماد باید بتوان یک ارتباط سالم برقرار کرد. تفاوت بین انسانهای موفق و معمولی در کیفیت برقراری ارتباط آنهاست.

افراد موفق می دانند که با چه افرادی ارتباط برقرار کنند و چگونه ارتباط برقرار کنند.

مهارتهای ارتباطی عبارتند از : خوب گوش کردن، خوب دیدن، خوب ارائه کردن

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.